Monday, January 3, 2011

New Year wishes..

Salam energetik…hehe
Soalan klisye tp tak bermakna yg klisye itu tak bagus..tak bermakna juga klisye itu klisye sebenarnya.. ok, ini soalan klisye yg dimaksudkan stp kali tahun baru menjelang..
“Apa azam tahun baru?”
“Dah ade azam tahun baru?”
“Azam, ape azam kau?”..haha..*ape beza Azam dgn azam?*hihi
Kalau kita ada azam yang smart, spesifik, measurable, simple, realistik, dan reinforce azam kita mudah dicapai..insyaAllah..
chopp!how bout Hijrah yang dipropagandakan dulu tu? Apabila hijrah+azam bergerak seiring , dgn izinNya kita dpt menongkah segala arus cabaran..cewahh..
Tak perlu dipanjang lebarkan atau dilonjong-lonjongkan soal azam atau hijrah yg ingin dilakukan..tapi apa yg penting kita ada “nafsu” nak berubah atau bahasa mudah kita masih bernafsu untuk buat anjakan paradigma dlm jiwa kecil kita(bahasa mudah??)..ayat yang lebih sahih kita perlu ada niat untuk menjadi lebih baik tak kesah dalam apa jua status yg kita pegang..status sbg hamba, anak, kakak, sahabat, pelajar, bakal mak orang, bakal isteri orang..haha..*dah start nak melalut la tu=.="*..
semua student nak markah final sem exam lagi baik dari mid sem exam kan? Macam tu la kita perlu ada rasa untuk jadi lebih baik especially sbg hambaNya.. Orang yang tak nak berubah dah mati sebelum mati. Cuma tak boleh dikuburkan sebab dia masih blh makan nasi dua tiga pinggan, dia masih blh tgk tv dan dia masih blh meronggeng sana sini..
“Tiada lagi hijrah sesudah pembukaan kota Makkah, tetapi yang tetap ada ialah jihad dan niat untuk berhijrah dan apabila dipanggil untuk berjihad (ketika keadaan memaksa atau sebagainya) hendaklah kamu bersiap sedia.” – (Hadis Riwayat Bukhari)

dan ade satu hadis yg lecturer engine maths bagi dlm tutorial (ini tak tipu ok!)
Baginda bersabda yg bermaksud :"Barangsiapa yg amalannya hari ini lebih baik dari semalam, dia adalah org yang beruntung. Barangsiapa yg amalannya hari ini sama dgn yang semalam, dia adalah orang yang rugi. Dan barangsiapa yang amalannya hari ini lebih buruk dari hari semalam, dia tergolong orang yang dilaknat Allah SWT"

Anda golongan mana? saya golongan mana? cermin diri hiasi peribadi...haa, lps ni blh tgk cermin dlm almari baju tu..jangan asyik sebok nak tgk jerawat je depan cermin..haha

Sambil bercakap sorang diri, nak berpesan jua kat diri "NEVER SAY NEVER" and "NO SAY NO"  untuk berubah*nak kata ni kata-kata tahun baru boleh?hehe*
Happy New Year..(perlu wish tak?) =)
1.1.11..cantik macam nombor ekor lembu.ahaks
*Happy birthday to Abg Shah..lawa kot tarikh birthday..Also to Kak Shila..Happy a happy birthday..Semoga bertambah tahun, bertambah umur, bertambah amal, bertambah iman, dan.............................bertambah uban..haha.don't worry..age is just a number..hehe.Ucapan khas utk korang ni : "Cepat2 bagi mama & baba cucu..Cepat2 bagi kitorang anak sedara(^,^)"(bagi? macam senang je bunyi..hehe..insyaAllah ye)..
Semoga kalian dikurniakan zuriat yang soleh dan solehah...amiiin..Kepada pembaca,*kalau ada yang baca la kan*,,tolong doakan sekali atau lebih tepat berkali-kali ye..hehe..TERIMA KASIH DAUN PISANG(^.^)
Bukan Azam sorang je yg perlu ada azam tau!
Assalamualaikum warahmatullah...Kesian..eheh.silap plak..SEKIAN....



No comments: