Sunday, September 11, 2011

Kehidupan baru. Pergaulan baru. Komuniti baru.

Bismillahirr rohmaanirr rohiim..

Segalanya baru di sini. Hari pertama aku di UiTM Machang, hati rasa gelisah. Hari kedua, hati rasa takut (mungkin takut hantu?nonsense!). Hari ketiga, hati rasa tak tenteram. Ntah apa yang digelisahkan. Ntah apa yang ditakutkan. Ntah apa yang di tak tenteramkan. Ntah. Ntah apa yang dintahkan. Ntah pape!

Nama pun tempat baru. Mana mungkin aku boleh expect seperti tempat lama. Nama pun komuniti baru. Mana mungkin aku boleh expect masyarakat yang lama.

Ah sering saja mempersoalkan kelemahan. Sementara kuliyah belum mula,boleh aku membebel. Tapi aku kat library. Mana mungkin aku tergamak menghangatkan kerusi ini sedangkan ramai lagi pelajar yang lebih memerlukan kemudahan ini untuk buat assignment. Mungkin?

Coretan ini sekadar ingin memaklumkan yang aku sehat2 disini (walaupun takde orang nak tau). InsyaAllah. nanti aku lanjutkan situasi, suasana dan persekitaran di sini.

Dalam kelemahan, pasti ada kelebihannya. Dalam kekurangan pasti ada kebaikannya. Mungkin aku yang terlalu melihat pada kelemahan sehingga kelebihan yang ada terkabus. Padahal baru lagi kat sini dah suke-suke buat kesimpulan =.="". Don't jump into conclusion without proper investigation! haha

Eh mana pergi semangat berkobar-kobar di angkasa?

Sebenarnya ayat-ayat kat atas tu sekadar hiperbola. Aku gembira disini. Aku dapat bergaul dengan komuniti yang tak pernah aku terfikir aku akan berkawan dengan mereka. Jika bukan disini dimana? Jika aku hanya datang ke sini untuk fokus dalam pelajaran, mungkin aku akan menangis hari-hari. Haha. Tapi aku datang sini untuk belajar tentang sesuatu yang lebih besar daripada sekadar ilmu di dalam teks mahupun kuliyah. Bukan setakat ilmu pada dakwat itu. Jadi, aku sangat gembira. Aku mahu mematangkan diri di sini. Mahu atau tak, proses ini perlu aku lalui. Dan aku mahu!

Eh tadi kate student lain nak gune komp ni..hehe. Setakat itu dulu. Terima kasih sudi menyinggah.

Wallahu'alam. May Allah bless you always and forever. Sengih lagiiiiii =D

Alamak kerusi berasap!

2 comments:

aLi said...

tu dia~~
bittawfiq wannajah kat tempat baru.
huhu

pelukis kata said...

haa tuu~
jazakallahu khairan jazaa..woces