Saturday, March 24, 2012

Kalimah Allah di langit

Subhanallah...
Walhamdulillah...
Wa lailaha ilallallah ...
Allahuakbar!!!

23 Mac 2012. 5.30 pagi. Kota Bharu, Kelantan.

Aku join program Qiam hari tu. (Qiam pun nak berprogram?hehe)
Salah satu aktiviti wajib dalam daurah. (wajib waktu daurah je ke?)

Aishh..banyak plak menyampuk.

Kisahnya bermula...

Doktor Pit membuka iPad nye ketika di atas sejadah.
"Akhowat jom jom kita tengok langit".
Tak terfikir apa-apa pun waktu tu. Aku keluar lewat sket dari mereka yang keluar awal. Waktu aku menuruni anak-anak tangga, mulai dengar sok sek sok sek suara akhowat comel-comel lain.

Ada yang menangis :') Comel kan diorang ni?

Saat aku memandang langit, jelas kelihatan awan yang membentuk kalimah Allah. Besar. Sangat. Sangat besar. Subhanallah.

Terasa seperti Allah sedang melihat dari atas.

Insaf kejap. Gulp.

Allah memilih mereka-mereka yang dapat melihat fenomena itu. Untung mereka terpilih. Bukan semua orang bangun pagi tu. Antaranya, budak-budak kecik yang hingus tak kering-kering.

Kalimah Allah di langit. Tanda kebesaran. Bukankah langit tanpa kalimah Allah itu sendiri sememangnya tanda kebesaran Allah? Langit macam satu kubah masjid yang sangat besar. Kan? Jom tengok langit =D

Manusia jarang menghargai benda yang hari-hari ada depan mata. Atau manusia itu hanya aku seorang sebenarnya?

p/s: Sorry pada sesiapa yang saya tak sempat nak mesej. Memang saya tak mesej siapa-siapa pun waktu kejadian. Tak berkesempatan, bukan tiada dalam ingatan =..= Sorrrrrrrrryyyyyyyyyyyyyyy.

p/ss: 22 Mac hari tu ustaz Azhar datang masjid Cenderawasih, masjid tergarang, Masjid Saidina Umar al-Khattab. Memang sempat la kan naik bas balik Kuantan =..= Sempat dengar dalam telepon suara ostat. (Semangat maybe?)

Ada makhluk Allah tu pegi masjid pukul 6.30 petang. (Sejam sebelum maghrib kot?) Semoga Allah memberkati setiap langkah awak ^_^

Apa sebenarnya niat kita menghadiri program-program best camni? Hanya untuk mengisi masa lapang yang senggang? Hanya untuk nak rasa diri busy? Hanya sebab penceramah yang best?

Hanya semata-mata nak dapat redha Allah? Wallaweyh...Tahniah!

No comments: