Sunday, June 26, 2011

Perkampungan siswa siswi :)

Alhamdulillah...Alhamdulillah...Alhamdulillah...

Infinity kesyukuran dipanjatkan ke hadrat Ilahi...Sekali lagi Allah pilih. Setelah lima hari berkampung di bandar, kehidupan kembali seperti biasa. Wuit! Takkan kehidupan seperti biasa? Kalau camtu ape yang membezakan kau dengan orang-orang biasa kat luar? Kata nak jadi orang asing...Takkan bangun lambat lagi lepas ditarbiyyah? Takkan tidur lagi lepas Subuh? Pergh..mengaku ditarbiyyah la budak ni...



Saya semakin hanyut bersahabat dengan para sahabat yang menjadikan Allah sebagai kekasih. Kalau boleh saya ingin terus hanyut bersama mereka. Semakin seronok berkenalan dengan para sahabat yang sentiasa menjadikan Al-Quran sebagai teman untuk berkepit. Syok weh! Rasa macam...erm erm erm..aiskrim blueberry pun kalah...nak try rasa? Try berkawan dengan mereka. heeee.. Tapi jangan masukkan diorang dalam fridge sebab diorang tak cair macam aiskrim blueberry. 


Setelah lama bercuti dan bersabar dengan cuti yang macam panjang ni, bila tau ada program yang disaji, akanku kaut dengan lahapnya. Lama sangat berehat sampai momentum pun jadi lemah. 


Ada seorang pakcik tu pesan, sebagai pemuda Islam yang cintakan Islam, awak tak boleh biarkan sedetik masa berlalu tanpa memikirkan soal Islam. Saya ni bukan setakat sedetik, berjam-jam masa berlalu tanpa ada manfaat. Jazakallah pakcik atas tembakan itu. Memang kena tepat pada sasaran...


Lagi kata-kata dari pakcik. Panjang sebenarnye tapi saya nak share sikit je dulu.(kedekut siot budak ni)


Pakcik Kata, 
Bangkit bukan perkara mudah setelah sekian lama tertidur...
Untuk apa antum korbankan hari Ahad ni sedang remaja lain masih lagi tertidur dibuai mimpi? Untuk apa?
Untuk Allah...
Ingatlah adik-adik, kepenatan kita Allah akan balas. Masa yang adik-adik luangkan di sini Allah akan balas. Kelelahan yang adik-adik rasai Allah akan balas dengan sesuatu yang indah. Amat indah.
Kita di sini untuk menegakkan agama Allah. Penyambung wadah perjuangan Rasulullah. Kita mesti bersemangat sebagaimana Abu Bakr as-Siddiq.
Islam pasti menang. Itu janji Allah. But the question is, are we going to be part of the winning team? OR are we not going to be part of the winning team?
Life cannot be vacuum. If not, others will filling it. 

Dan pakcik itu adalah seorang Pengarah Kanan Suruhanjaya Multimedia di Cyberjaya. Tak semestinya ustaz je kan boleh bercakap tentang Allah? Itu pemikiran lapuk. 


Sesiapa yang mengaku berucap kalimah LailahaillAllah MuhammadurRasulullah, ingatlah kita telah sign kontrak dengan Allah. Ingatlah kita telah mengikat janji dengan Allah. Janji dan kontrak untuk memastikan tertegaknya Islam di bumi berkubahkan langit ini.


p/s : Bukan sekadar menambah ilmu, tapi menambah rasa.


Wallahu`alam...

No comments: