Saturday, October 15, 2011

Bomoh Wanita datang level 3 Kolej Dato Onn

Syuhhh syuhhh...*sibuk menghalau sawang-sawang yang menerewang di sini. bukan sawang dalam bilik chop!*

Hai kawan-kawan..haha. Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh wahai pembaca yang budiman. *selang 3 saat untuk anda menjawab salam*
Sila jangan perasan anda budiman sgt sebab kata-kata "pembaca yang budiman" langsung bukan untuk anda. Hanya ucapan salam tu je untuk anda. 

Sejak kulit yang tak cerah mana jadi makin tak cerah kerana berakit 5 jam! saya ulang, 5 jam ok bukan 50 minit, kata-kata di blog ini dibiarkan sepi.

Tapi bagaimana dengan kata-kata ini, "Anda kini berada di alam warisan. Di alam warisan ini, tiada ketakutan. Kerana di alam warisan ini, keberanian anda akan kami uji."*suara wajib serak untuk mengungkapkan kata-kata ini.

Dan akhirnya kata-kata ini pula diungkapkan, "Selamat tinggal alam warisan, selamat datang alam perjuangan". Terngiang-ngiang lagi kata-kata ni. Alam warisan? jeng~ ok, abaikan. tak penting..

There's more important business I'm going to talk about. This is a serious business ok. ihiks.

Since this is my first time jadi "budak asrama" yang ada budak kena histeria, saya jadi quite excited. Wait, excited? Sengal. Orang lain duk gelabah-gelabah, aku gelak berdekah-dekah. Dua hari berturut-turut tak pasal-pasal, jadi bomoh wanita kat kolej ni (mungkin bomah (bomoh+wanita) panggilan yang lebih sesuai?) sementara menunggu ada orang yang pro datang. Oh kelmarin adik yang berusia 18 tahun yang merawat saudari itu. Tibe-tibe saya impressed semacam.

Belajar kat sini sangat banyak unexpected things happened, happening and happen. So saya fed up untuk predict what im gonna go through next. Sebab, so far banyak yang diexpect salah.haha...meleset ke sesuatu yang positif. (nampak sgt saya set banyak negative expectation. huh..)

Hari ni je there are so many new things i've learnt.(suppose to be everyday we learn new things even if the things we learn today had already learn yesterday rite?)

Kelmarin, ada sorang hamba Allah histeria. Menjerit2. Peringatan! Bila orang tengah histeria-histeria, anda tak perlu menambahkan ke"havoc"an suasana dengan suara anda. Wat cool sudeh walaupun penakut. haha. Yang penakut(eh macam kenal..) perlu berlakon berani apabila berada di kalangan yang penakut. haha...dah mula melalut.

Eh tak ke penat dan tension bila duk kalut-kalut takut hantu? (bukan cakap besar cuma ingin mencabar keberanian anda kerana di alam warisan ini, keberanian anda akan saya uji..hehe)

Takut Allah timbulkan kedamaian, takut hantu dapat ape? Dapat ketakutan =..= 

Back to our serious business here. Berpunca dari histeria tu, esoknya ada bacaan yassin. jyeah! walaupun macam kurang ajar, baru terhegeh-hegeh nak baca yassin berjemaah lepas ada histeria..haha. Ye salah aku yang tak mulakan awal-awal dulu. grr..tak reti nak start dol!

There will always positive side behind the negative side kan? ke terlabik?

Bermula dari situ, hubungan sesama kawan2 kat sini makin rapat walaupun saya tau korang memang dah rapat. Dalam Bahasa Uganda known as ukhuwwah. hehe. Hoit! tu Bahasa Arab. Bahasa Uganda tak tau ape. *padahal baru tiga hari aku dah mula buat conclusion..brrrrr. tabiat yg sukar dikikis.

Solat berjemaah mulai hidup. Maksud saya dalam jumlah yang lebih dari dua..huh..Doakan ia berpanjangan ;-)

Dan untuk makluman, kegiatan duduk secara berkumpulan ketika bertelekung tak digalakkan di sini kerana dikhuatiri ada pihak yang beranggapan fahaman politik sedang disebarkan. Adakah ini layak dijadikan alasan untuk tidak berbuat apa-apa? weee~ takde jawapan chop.

Tak kesah la jika punca permulaan pada sesuatu yang baik itu datang dari perkara yang macam dilihat tak baik di kaca mata manusia. Yang pasti, cantik susunan Allah. Sangattttt.

p/s : amalkan ayat kursi. pepahal nak avoid gangguan makhluk halus ni dalaman sendiri kena kuat dan kental. camne nak dapat dalaman yang kuat dan kental tu melainkan anda kerap turun naik bukit hari-hari..haha. Baca al-quran sokmo. Ayat-ayat Allah tu tolong jadi pelindung kita. Letak keyakinan dan pergantungan seluruh percent yang awak ada, pada Allah..kemudian, gaulkan secukup rasa. MIND THIS, Allah dekat ngan kita dan sememangnya Allah jadikan manusia tu bersifat lemah. Allah dah kata dalam al-quran kan..cuba check.*padahal lupa surah apa. saya memang suka bab tak ingat tak ingat ni.=.=
Dekatnya Allah dengan kita lebih dekat dari diri kita sendiri dengan diri kita :)

p/ss : baca ayat ni lau takut atau tak takut, yassiin 58.

p/sss : dan, cover orang yang tgh tak sedar tu dengan sejadah in stead of dengan selimut kerana ini mampu mengurangkan tindakan agresif "pihak lagi satu." utk yang ni, terima apa yang saya cakap sebagai sebuah kata-kata kosong je tau. dalil dan hadis mana saya takde. tapi stakat ni experiment menjadi..haha.dengan izin Allah.. ingat! ni kata-kata kosong sahaja.

paling sedih bila ada yang takut nak bertahajjud atau "berkhalwat" dengan Allah tengah-tengah malam sebab takut nak pi toilet sorang-sorang. AWAS! jangan sampai takut pada hantu jembalang lebih tinggi dari takut pada Allah..nauzubillah. Kita hamba Allah rite? seorang hamba hanya takut pada tuan dia kan? ke camne?

P/S : sila penuhkan toilet waktu maghrib lagi-lagi bila waktu azan. waktu tu paling sesuai korang nak mandi, basuh baju dan bersuka ria dalam toilet..=..=!!



Wallahu'alam...

Alamak, assignment yang boleh siap dalam 2 jam masih tak disiapkan selepas berjam-jam kerana fb dan blog. hantu betul! haha

2 comments:

aLi said...

whoa~
ko tlg ape mase histeria tu?tlg tengok baik toksah.hehe

pelukis kata said...

kau percaya cite tu? baik jangan..
aku tolong sibuk :P