Thursday, December 29, 2011

Bukan aku,orang lain.

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh...

Bila baca peringatan dari orang lain :

"Jangan solat lambat...Takut nanti tak sempat"
Respond dalam hati: Aku memang solat awal..Sebelum azan lagi dah duduk atas sejadah!

"Pompuan jangan ngorat laki kalau tak bersedia ke jinjang"
Respond dalam hati: Eh haah kan..Nasib baik aku tak..Bukan macam si Angelinas Julie tu...
 p/s:Tunggu laki ngorat dulu..haha.

"Rasulullah pesan jangan marah..."
Respond dalam hati: Aku penyabar orangnye.

"Dengar lagu Nafsu Muka Buku...Baik punye mamat tu smash perempuan perempuan di muka bumi"
Respond dalam hati: Bagus gile yang buat lirik ni..Biar sedor sket perempuan-perempuan kat luar tu..

"Longgarkanlah pakaianmu wahai awak..."
Dalam kepala dah terbayang orang lain yang berpakaian tak longgar =.=
"Tudung tu tak boleh jarang lagi?"
Respond dalam hati: Oh tidak, tudung aku besar..dah boleh sapu lantai..Mungkin aku perlu cakap kat Alexander (sejak bile Alexander pakai tudung?)

Benda jahat je, teringatkan orang lain. Mulalah dalam kepala terbayang si Joyah, si Goyah, si Hoyah...si Jongang pun terbayangkan sekali!
Bila dapat peringatan yang menghantukkan kepala, sering kali terbayangkan orang lain. Kenapa tidak kenakan peringatan itu untuk diri sendiri walaupun mungkin ya, anda tidak melakukannya. Apa salahnya simpan untuk hari tua =)

Wallahu'alam...
Peringatan ini tidak akan ditulis melainkan untuk mengingatkan diri ini terutamanya...

1 comment:

Anonymous said...

kata2 ni tak lain tak bukan teguran untuk diri yang membaca jugak. teguran sambutan tahun baru. wink2. same2. =p