Thursday, March 31, 2011

Aku Pengkhianat

Terlalu banyak pengkhianatan yang aku lakukan,
Teramat dahsyat penganiayaan yang telah aku lakukan,
Aku telah menganiaya diriku sendiri dengan pengkhianatan yang banyak sekali Ya Allah...

Aku terlalu mengagumi makhluk ciptaanMu berbanding Engkau sebagai Penciptanya,
Bodohnya aku Ya Allah,
Jahilnya aku Ya Allah,
Hinanya aku Ya Allah…

Layakkah aku untuk ke syurgaMu,
Siapalah aku di depanMu Tuhanku...

Aku kerap kali mengingati makhluk ciptaanMu berbanding Engkau sebagai Penciptanya,
Sombongnya aku Ya Allah,
Bongkaknya aku padaMu Ya Allah…

Layakkah aku untuk menerima pandanganMu,
Siapalah aku didepanMu Tuhanku…

Aku terlalu lemah,
Aku terlalu hina,
Namun aku masih enggan tunduk padaMu,
Aku masih tidak bersujud padaMu,
Bodohnya diri ini,
Derhakanya diri ini,
Jijiknya diri ini…

Aku seorang pengkhianat,
Terlalu banyak yang aku khianati,
Terlalu besar dosa pengkhianatan ini,
Pengkhianatan seorang hamba kepada PenciptaNya…

Ya Allah...
Sesungguhnya mata ini telah aku khianati,
Mulut ini telah aku khianati,
Lidah ini telah aku khianati,
Tangan ini telah aku khianati,
Hati ini paling banyak aku khianati,
Terlalu banyak janjiku padaMu telah aku khianati…

Namun…
Kau sentiasa hadir tatkala pengkianat ini kesedihan,
Kau setia menemani tatkala pengkhianat ini ditinggalkan,
Kaulah Maha Pendengar yang setia tatkala pengkhianat ini merintih,
Tidak pernah sesaat Kau berpaling dari si pengkhianat ini…

Yaa Latif…
Betapa Maha Lembutnya Engkau padaku…
Yaa Rahman…
Betapa Maha Penyayangnya Engkau padaku…
Yaa Muhaimin…
Terima kasih kerana Kau masih sudi memeliharaku…
 Yaa Ghaffar…
Aku menyeru namaMu,
Tiada siapa yang dapat mengampunkan setiap dosaku melainkan Engkau…

Yaa Allah…
Kurniakanlah hambaMu yang hina ini pengampunanMu yang seluas langit dan bumi serta seisinya,
Sesungguhnya Engkaulah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang,
Hanya padaMu aku memohon,
Hanya padaMu aku meminta pertolongan…

Maafkanlah aku yang selalu mengkhianatiMu...
Ampunkanlah aku yang sering melupakanMu...

No comments: