Friday, May 27, 2011

Aku belum layak

In the name of Allah.THE MOST GRACIOUS AND THE MOST MERCIFUL.

Astaghfirullahalazim..
Astaghfirullahalazim..
Astaghfirullahalazim..

Kasihan...sedih....takut...geram...tension(ini paling)

Apa la agaknya reaksi syaitan tatkala aku sdg menaip-naip ni.

Aku terlalu risau andai diri aku penyebab pandangan seseorang terhadap Islam semakin teruk.

Ya Allah..aku benar-benar berhadapan dengan manusia yang sangat-sangat memandang serong terhadap orang alim dan orang beragama.

Aku cuba meyakinkan dia aku bukan orang alim..Aku juga manusia biasa seperti dia.

Apabila disamakan diri aku dengan dia, dituduhnya pula aku memburuk-burukkan dia. Makin dijauhkan dirinya dari berkawan dengan insan ini.Ya Allah.........

Aku kelihatannya tewas..

Adakah aku menghentam? Adakah aku menghukum?

Aku belum layak menggelarkan diri sbg dai'e.

Bagaimana mahu berhadapan dengan mereka yang seboleh-boleh mengiyakan sesuatu yang jelas tidak?

Bagaimana jika jawapannya adalah tetap tidak?

Adakah perlunya jawapan kepada soalan itu adalah ya semata-mata untuk menjaga hati dan perasaan manusia?

Aku cuba menjaga hati manusia..Aku cuba menyenangkan hati manusia.

Allah..jiwa ini benar-benar risau.
Janganlah disebabkan malam ini imanku menjadi lemah..Janganlah disebabkan ujian malam ini semangatku dimamah.

Ok, ini bukan masa yang sesuai untuk aku membuahkan kata-kata.Aku terlalu beremosi saat ini.

Hati terlalu risau..Fikiran makin meracau.

Ya Allah, jauhkan aku dan para dai'e daripada membawa fitnah kepada agama kami sendiri.

Oh ya,terima kasih kak Nadhrah Azmi. Di saat aku memerlukan, kau ada.
*Hardcore gila* 

2 comments:

Hud Azzaki Bin Zainal said...

seems 2 be i know the matter...mmg ssh nk berdepan dgn org cam2....just give n let He gives the results...n islamisasikan stiap kalam dia^^

pelukis kata said...

insyaAllah..
but still kena ada give and take kan..jadi syok sendiri plak nanti